Advokatkontoret administrerer boligudlejningsejendomme, erhvervsudlejningsejendomme, kollegier, døgninstituioner for børn og unge, seniorboliger og ældreboliger.
Vi varetager alt for en ejendomsadministration relevant sagsbehandling vedrørende ejendommene, fx:
-
Opkræving af husleje, varme m.v.
-
Betaling af regninger samt kontrol af ejendommens udgifter, herunder prioriteter, forsikringer, abonnementer m.v.
-
Bogføring.
-
Besvarelse af henvendelser fra ejere, beboere m.v.
-
Kontakt til viceværter.
-
Udfærdigelse af lejekontrakter for beboelses- og erhvervslejemål.
-
Udsendelse af varme- og vandregnskaber.
-
Varsling af huslejestigninger.
-
Deltagelse i generalforsamlinger.
-
Juridisk rådgivning vedrørende ejendommen.
-
Rådgivning vedrørende byggesager.
Hver medarbejder har ansvaret for et antal ejendomme i samarbejde med en jurist. Juristen har det overordnede ansvar og besvarer juridiske spørgsmål vedrørende ejendommen. Endvidere deltager juristen i den årlige generalforsamling normalt som dirigent. Medarbejderen har den daglige kontakt med lejere, håndværkere m.v. og varetager al korrespondance, opkrævning af husleje m.v. samt bogføring af ejendommens bilag i et selvstændigt bogholderi.
Ejendommens interesser bliver derfor varetaget af både en jurist og en medarbejder, som har et indgående kendskab til ejendommen.